Ötletek, javaslatok a Balatonon kialakítandó ipari kikötőről.

2019.12.07
  • Semmilyen flotta nem kell (sem fekete, sem fehér), kikötő sem, a Balaton lerendezi önmagát.
  • Diskurálhatunk itt hosszan, úgyis úgy lesz, ahogy ŐK akarják.
  • Ha oda kerül (Vonyarcvashegy) egy ilyen kikötő, az garanciát jelent némileg az öböl karbantartására is.
  • Fogalmam sincs, nem értek hozzá.
  • Valahova nyilván építeni kell, ez oké. Nem vagyok benne biztos, hogy oda.
  • Miért nem maradhat Siófokon, ahol eddig volt?
  • Garanciák (és valós, betartatott) Balaton védelmi törvény kell!
  • Ha nem lesz ipari kikötő "fekete flottával" akkor lassan nyugati medence sem lesz, csak egy bűzlő mocsár.
  • Keszthely déli része és Fenékpuszta közé.
  • Balatonederics Szigliget közti rész kevésbé szúrná az emberek szemét.
  • Fenékpuszta viszont jó lehetne. A Zala torkolat és a Nyugati övcsatorna a legnagyobb hordaléklerakó.
  • Ha Balatonunk kiszáradásra, iszapolódásra van ítélve, sokat nem tehetünk a természeti törvények ellen.
  • Fenék pusztán egy még védettebb ősnádas ökológiai értékeit veszélyeztetnénk.
  • Teljesen mindegy hogy mi a lakosság véleménye, úgyis ott lesz megcsinálva, ahol valaki nagynak az érdeke fűződik hozzá.
  • Fenékpuszta!
  • Talán Balatonederics és Fenék pusztától Balatonberényig lenne terület hozzá.
  • Siófok örül az új zsiliprendszernek, a tervezett szórakozó-szigetnek, ami az uszály (javító? kikötő?) műhely helyén lesz kialakítva.
  • Badacsonytomajon! A régi csillés kikötő területén.
  • Magam elé képzelem a belső kikötő méretét (Vonyarcvashegy). Gigantikusföld és mocsár kivételről van szó. Lehet, hogy ez a legjobb megoldás.
  • A meglevő, nem használatos pálkövei kőrakodó öböl bővítése.
  • Talán ha megtalálnánk a helyét egy, már úgyis a természettől elszakított, meglévő hely teljes felújításával.
  • Siófoki kikötőre egyébként is ráférne egy erős ráncfelvarrás.
  • Fenék pusztától észak felé a Csóka-kő-patak környéke kellően nagy parti föld szakasszal bír.
  • Alsóörsön ott van a Vízügy ipari kikötője. Ezt kéne kibővíteni. Vasúti csatlakozás pár méterre rendelkezésre áll.
  • Decentralizált megoldás: Siófokon tárolni a flottát, Alsóörsön rakodni a követ, Vonyarcvashegyen (meglévő terület) üríteni az iszapot.
  • Az egész ipari kikötő projektet "szőröstül, bőröstül" a Sió-csatornán kell megépíteni! Az egész évben hajózható Sió (plusz 4 zsilippel és mederrendezés után), minden "fekete flottás" igényt is képes kielégíteni, és olyan új zagyterületekhez nyit utat, amelyek nem sértik a Balatont (Duna-Tisza köz, stb.), de máshol is megtermékenyítőek lehetnek.
  • A Sió zsiliprendszerének fejlesztésével (hajózhatóvá tételével) a tó rendszeres kotrásából nyert zagy a Sió csatorna mentén terítésével létrehozható egy "Nílus menti kiváló művelhető termőterület" ugyanakkor utat nyithat a hajózásnak a Duna és a tenger felé.
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el